yeopbeast's blog

Aku & Sesuatu…

Cover Depan Majalah Keluarga Feb 2010

Baca tajuk tuh…haa…kami satu family jadi cover majalah Keluarga keluaran Februari 2010…duk citer pasal family jer ler…apa harapan terhadap anak2 dan sebagainya…sesambil tuh diambik jugak gambo2 taman kitorang….biarpun ruang kecik laman tu..tapi kami manfaatkan sebaiknya untuk sedap mata memandang time berehat kat depan tuh…tak kira la time malam atau petang…yg penting jiwa tenang melihat bunga2 nih…

“Apakah konsep taman yang cuba anda ketengahkan?” Eyy…wartawan nih..mana aku reti nak menjawab bende2 tuh semua…taman nih org rumah aku ler arkiteknya…aku tukang kebunnyer aje…ehehehehe…”

Sebenarnya kami cuba untuk menonjolkan elemen2 nusantara…kalau anda perhatikan pokok2 yg digunakan menonjolkan identiti Melayu itu sendiri…begitu jugak dengan penggunaan tempayan & pasu2 yang bercirikan unsur2 kemelayuan…jadi boleh la dikatakan yg taman ni berkonsepkan “Malay Contemporary”…confident jer aku menjawab…ehehehe…

Ok encik…semua sekali RM25…Ha?…apa?..apa yg RM25 nyer?..Ni gamba encik sekeluarga ni harganya RM25 rnggit…untuk cetakan kedua RM8 saiz A3…jeng…jeng…jengggggggggggggg…..rupanya aku kat karnival Karangkraft…ade sesi fotografi untuk sesapa yg nak merasa gambo mcm cover majalah…ahahahahaha…syiot jer…abih tuh…dah muka melayu maut cam nih mana la nak boleh masuk majalah…kalau ‘pan asian’ tuh mmg la menjadi buruan…ini kalau mix pun acheh ngan siam..mustahil lah nak jadik cover majalah…harapan jer ler…ekekekekekeke….

Tapi gambo2 taman tuh mmg betul taman kat rumah aku…dah tentu kita akan byk spend masa kat rumah…itu yg aku ngan wife cuba jadikan laman kecik tuh secantik mungkin supaya buleh release stress bila melepak kat situ…kalau korang ade idea cam mana nak cantikkan lagi lanskap kitorang nih sila lah berkongsi….arigato…ehehehehehe

February 4, 2010 - Posted by | Uncategorized

7 Comments »

  1. hehehee…saspen je..btw mmg cantik la taman k mazny…kakkkk tolong cantikkan taman rumah sy gak..ihikss…

    Comment by sz | February 4, 2010

  2. buat s aya sapen jer…baru nak ucap tahniah…tahniah gak la dpt amik gambar. nice garden!

    Comment by yamecome | February 4, 2010

  3. Che Yam…ofis apa cerita?…nanti bebila free aku nak post pasal last day kat vpt…tak sempat ler…

    Suzy…akak ngko ckp setakat nak khidmat rundingan no prob…tanam sendiri ler…ehehehehehe…

    Comment by yeopbeast | February 5, 2010

  4. yeop.. aku dah stat moto nak pergi cari magazine tu……last2 siott je…… ha,ha,ha,ha,…

    Comment by hairol | February 5, 2010

  5. Ofis macam biasa…mcm tuh jugak tp saya dpt dpt tau something pasal big boss saya, tp pk lebih baik senyapkan sajer…hehehhe.
    Yg lain xder info baru

    Comment by yamecome | February 5, 2010

  6. Hairol…ngko pegi jer lah beli majalah tuh…apa salah nya…untuk tambah bahan bacaan ehehehehehehe…

    Che yam…email aku kat yeopbeast@gmail.com…cerita menarik tuh…

    Comment by yeopbeast | February 6, 2010

  7. Mula tu rasa nyesal lak terlepas majalah keluaran Feb. Tup, tup.. hang bagitau aktiviti kat karnival.. grrrr..!!

    Apapun, seronok membaca tulisan kat blog ni dengan gambar laman yang cantik. Salam untuk Mazny. Moga dipermudahkan segala urusan. Amin..

    Comment by sapiah hussien | February 19, 2010


Leave a Reply

