yeopbeast's blog

Aku & Sesuatu…

Mu’az dah skolah…

4 January lepas aku cuti…nape?…La…kan first day skolah tuh…Munaa tak per la dah darjah 3…so tak ler risau sangat pasal dia…tapi Mu’az…hari ni merupakan hari penting bagi dia…permulaan bagi suatu ‘fasa’ baru…Mu’az dah skolah….

Munaa on her first day as a standard 3 student…dah besar anak sulung aku nih…errr…maknanya aku dah tua la eh…adessss…

Mu’az kat depan rumah sebelum ke sekolah…muka cam confident jer…ok kot ni…ehehehehe…

As usual…full support from the whole family…

Sekali lagi…muka confident depan skolah…I come in peace…unless you pissed me off…ghahahahaha…

Mu’az skolah rajin-rajin tau(bapak ngko nih dulu kaki ngulor…jgn kuah tumpah ke nasi udoh ler…thehehehe)

Ha tengok tuh…Adip ngan Irfan pun ade lah…Dua org nih anak jiran depan & sebelah rumah aku…kira teman sepermainan Mu’az ler…so ada gang nih ok kot….

Mu’az masuk kelas yer…Ayah ngan Ibu tengok dari luar…”okey”…jawapan kelat anak aku…eh…semacam jer Mu’az ni…aku biorkan ajer…sekali time kitorang nak gerak tuh Mu’az tak nak pandang…biasa perangai dia kalau dia nak nangis dia tamo aku nampak…dia malu…tak jantan la anak Yeop nangis…betul la…aku tengok dia nangis lak…adeh…pesal nih?…jgn la takut nak skolah…kata aku sambil menahan hembusan nafas yg semakin kencang meluru kluor ikut idong nih…hins…hins…nak marah nih…”Mu’az bukan takut nak skolah…Mu’az cuma sedey jer sebab nanti ayah ibu tak der kat sini…” La pulak…dah skolah namanya…mmg la ayah ibu tak leh duk sini…ayah ibu ngko nih dah skolah la dulu….ehehehe…nasib baik tak sampai 2 minit dia nangis…pujuk sikit ok ler…Hari berikutnya?….he’s looking forward to go to school……

“Man…ayah tak ada harta nak bagi kat Man & adik2…tapi ayah jugak tak sanggup nak tengok anak2 ayah susah macam ayah…apa yang ayah mampu buat cuma hantar Man & adik2 pegi sekolah…ilmu aje lah harta yg ayah boleh usahakan..itupun bergantung pada Man adik beradik…belajar la rajin2 ye…”

Hari ini…aku perturunkan pesan yg sama pada anak2 aku…pesan arwah Ayahanda yg menjadikan aku siapa aku sekarang….

January 30, 2010 - Posted by | Uncategorized

2 Comments »

  1. saspen je muaz ni kan..samalah yeop, kami ni pun lg la anak pertama masuk tadika. budaknya takde apa maknya plak saspen lebih2…heee..apa pon abg muaz mmg nmpk gagah perkasa di samping kawan2 sebayanya…tak de risau kena buli, jgn dia buli anak orang udah le.. :p

    Comment by sz | January 30, 2010

  2. Itu yg merisaukan kitorang tuh suzy…Mu’az nih berat dia 24kg…utk budak umur cam dia kira dia terlebih berat tuh…jenuh dah aku kontrol makan dia…pening2….

    Comment by yeopbeast | February 1, 2010


Leave a Reply

